Welkom allemaal



“When the winds of change are blowing, some people are building shelters and others are building windmills”.

zondag 28 november 2010

Ding 20: Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk.


Spotify (zie ook de posting 30 mei) is een mooie webapplicatie voor de muziekliefhebber: branden is niet meer nodig, streaming muziek, niet downloaden, maar online beluisteren.8 miljoen liedjes, zelfs hele albums.Je afspeellijsten kun je openbaar maken en delen met anderen via Twitter of Facebook. (vergelijk sociale boekensite). Zo krijg je nieuwe muziekideetjes van anderen.Basisdienst is gratis.(max. 20 uur per maand = 300 liedjes).

Jeroen de Boer geeft duidelijk zijn visie op de site van Bibliotheek 2.0 Ning.

Een regel uit zijn bericht:

Het enige wat er zou moeten gebeuren is dat de bibliotheken met Spotify om tafel gaan om afspraken te maken.

Volgens Jan Klerk (Collectie okt. 2010) is Spotify een nieuwe kans voor de bibliotheek:

“Spelen en delen i.p.v. hebben en houden.”

Last.fm: fijne sociale muzieksite met o.a. similar muziek en evenementennieuws van artiesten. Ik heb ingelogd met het cursusaccount en een eigen playlist gemaakt. In de sidebar staat de playlist van 23 dingen.

Ik had al een eigen account bij Grooveshark en de widget met playlist van Grooveshark stond al een poos op mijn blog.


Nico Dijkshoorn: Er worden te veel gegevens van leden bijgehouden en statistisch verwerkt. Is dit ook wel nodig, vraagt ie zich af. Ben ik wel met hem eens.


Zoeken.bibliotheek.be: mooi voorbeeld van samenwerking onlinemuzieksite met de bibliotheek.

Geen opmerkingen:

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...
groetjes Ans