Welkom allemaal



“When the winds of change are blowing, some people are building shelters and others are building windmills”.

vrijdag 29 april 2011

Ebooks-Eregalerij/Calibre.

Op donderdag 28 april jl. lanceerde Stichting Bibliotheek.nl samen met het Letterkundig Museum en de Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren (DBNL) de ebooks-eregalerij. In deze digitale etalage bieden de openbare bibliotheken 25 klassiekers uit de Nederlandstalige literatuur - zoals Camera Obscura van Nicolaas Beets en Max Havelaar van Multatuli - als ebook aan, verrijkt met achtergrondinformatie en beeldmateriaal.
De ebooks zijn door iedereen kostenloos te downloaden via een iPad-app of de website www.ebooks-eregalerij.nl.

Ik wilde dit wel eens uitproberen en heb enkele boeken gedownload en met behulp van het sotfwareprogramma Calibre op de computer kon ik de epub-files openen. Ik heb ze in een lijst gezet in Calibre E-book Managemant en nu moet ik nog de tijd vinden om ze te lezen!

Geen opmerkingen:

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...
groetjes Ans