Welkom allemaal



“When the winds of change are blowing, some people are building shelters and others are building windmills”.

zondag 19 september 2010

Taalergernis



Nomineer een woord of uitdrukking op http://irritantstewoord.nl.

Een aantal voorbeelden uit een lijst die Ben van Balen heeft samengesteld:

1. Doe je ding
2. Mijn persoontje
3. Ik heb zoiets van
4. Mensenmens
5. Absoluut
6. Nederland is er klaar voor
7. Gevoegelijk
8. Een stukje
9. Dicht bij jezelf blijven
10.Te ja of te nee
11.Ja duh
12.Niet te filmen

Nr. 1: Doe je ding ... welk ding ...??

3 opmerkingen:

Corrie zei

Ha Ans,
Nog een irritant woord : toch ?
Om een document te delen : mijn e-mail adres is:
cviegen@gmail.com of via bibliocenter
c.viegen@bibliocenter.nl
Groetjes van Biebvlieg

karin zei

Hoi Ans,
Mijn persoontje heeft zoiets van: dat stukje chocola heb ik - om maar dicht bij mezelf te blijven - gevoeglijk achtergelaten. Nederland en ik zijn absoluut klaar voor het grotere werk.
Op naar het einde der dingen. Duh...

groetjes,
Karin

Ans Mewiss zei

Hoi Karin,

Jij zet er een heleboel bij elkaar in EEN zin! Prachtig, wat een taaltje...
Karin, als je die reep nu nog niet op hebt, kom ik je meehelpen opeten.

gr. Ans

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...
groetjes Ans