Welkom allemaal



“When the winds of change are blowing, some people are building shelters and others are building windmills”.

zaterdag 25 september 2010

Ding 13: Online kantoortoepassingen


Google Docs: het e-mailadres wordt aan document gekoppeld, je klikt op de link en je kunt er aan werken. Er wordt een online versie van offline-artikel gemaakt.
Overal aan documenten (tekstbestanden, spreadsheets en presentaties) werken, beheren en deze delen met anderen.
Zelf controle houden over wie toegang heeft.
Geen e-mails met bijlagen meer, geen zorgen over verschillende softwareversies en het gemak van RSS.
Documenten uploaden/importeren en vooral delen.
Je hoeft niet perse samen te werken, ook voor je zelf alleen is het handig, je kunt overal zonder USB stick in je privé-gegevens.

Ik heb al zoveel positieve dingen gehoord over GD, dat ik me niet meer verdiept heb in de online-tekstverwerkers Writeboard en ZoHoWriter. Ook Microsoft Office Live Workspace heeft genoeg mogelijkheden ( is geen online tekstverwerker, maar beheert documenten online). En dan is er ook nog Dropbox.
Er wordt in Bibliocenter al met GD gewerkt, dus ik blijf daar voorlopig bij.

De nadelen van GD - het zou te traag werken en de capaciteit zou te klein zijn - kan ik niet beoordelen, ik heb er te weinig meegewerkt.

De 8 videootjes van YouTube – Kanaal van docs laten vele mogelijkheden zien. Hier kom ik zeker nog wel eens terug om nog ideetjes op te doen.

Ik heb ooit deelgenomen aan de kenniscirkel cursus ”Wervend presenteren”. Hierbij werd gebruik gemaakt van de BSCW-server. Hier kon je ook documenten invoeren, andermans ideeën bekijken, etc. Het is anders dan GD, maar er is wel een overlapping wat betreft kennis delen en samen aan iets werken.

Ik heb een klein document (m.b.t de cursus) gemaakt, e-mailadressen opgevraagd van collega’s en nu maar hopen dat het een mooi, uitgebreid document wordt! Ik ben benieuwd…

Geen opmerkingen:

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...
groetjes Ans