Welkom allemaal



“When the winds of change are blowing, some people are building shelters and others are building windmills”.

zondag 10 oktober 2010

Ding 15: Ontdek je plekje, Google Maps en Street View


.

In verband met mijn aankomende vakantie heb ik alvast vooruitgewerkt.

Ik had – o.a. voor vakanties - al vaker met behulp van Maps en Street View routes bekeken en hotels gezocht, dus ook dit ding is mij niet vreemd..

Earth 5.0 had ik al ooit gedownload: ontzettend veel mogelijkheden: je kunt de oceaan verkennen, door berglandschappen vliegen, de eerste stappen op de maan zien, historische foto’s bekijken, etc. Prachtig!

De genoemde voorbeelden heb ik bekeken en ik kwam via Google Maps als kaartlaag uit bij * oude stadsplattegronden, beschrijvingen en foto’s van oude gebouwen, gravures (van J.L.Terwen) van Nederlandse steden en zelfs wandelroutes van Amersfoort.

* de gedichten in de Poetry Atlas waren helaas niet openbaar…

* met de Flickr en Google Street View mashup heb ik rondgedwaald in New York en Nieuw Zeeland.

* op de startpagina heb ik nog verschillende links bezocht.

Ik ben van Heythuysen naar Venetië gevlogen en in die plaatsen kaarten, luchtfoto’s, straten, kanalen, bezienswaardigheden, etc. bekeken.

Verschillende straten in Heythuysen hebben nog geen Street View.

Een groot overzicht van bibliotheken in Nederland (vele al met Street View) is te vinden in Google Maps.

Bibliotheek Eindhoven laat op haar site bij “over ons” naast een plattegrond ook Street View zien. De 3D in Google Earth maakt de bieb extra toegankelijk voor bezoekers: het mooie Philipspand, de ingang van de bieb, parkeerplaats, e.d. kan men thuis al bekijken.

Onze biebsite zou er ook zo uit kunnen zien.

Je zou met gekleurde ballonnetjes de openingstijden er nog bij kunnen laten zien zoals de bibliotheken van Vlaanderen.

Google Latitude is interessant als je je netwerk graag op de kaart hebt staan.

Verder heb ik nog het filmpje bekeken zodat ik de bibliotheek van Heythuysen op de 23dingenkaart van Rob kon zetten, maar dat lukte niet. Verschillende keren geprobeerd, maar de kaart kon ik niet bewerken, is waarschijnlijk afgeschermd. (@Rob: ik wacht je reactie af en probeer het dan alsnog.)

Geen opmerkingen:

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...
groetjes Ans