Welkom allemaal



“When the winds of change are blowing, some people are building shelters and others are building windmills”.

zaterdag 21 mei 2011

Nieuwe Bibliotheek Almere.

Posted by Picasa

Bonte vloerkleden, veel lampen, grote loungebanken en een pianospeler: belangrijke sfeermakers. Bij deze dingen denk je niet direct aan een bibliotheek, maar je vindt ze wel in de Nieuwe Bibliotheek van Almere (geopend maart 2010).

Maar ook en vooral is er veel ruimte, licht, hoogte. Zonder dat je er erg in hebt, zit je op de tweede etage. Constant heb je contact met buiten: de winkels in het centrum en het ziekenhuis en steeds heb je het uitzicht op de tuin, waar je eigenlijk rondom heen loopt en waar je bij mooi weer ook nog kunt zitten.

De collectie kun je vinden in de vele “winkels”, zoals Living, (doelgroep vrouwen 25-45), Bestemming (reizen), Doorkijk, Versafdeling, Beeld en geluid, etc.

De gamers hebben een eigen paradijs op de hoogste etage (ze zitten thuis ook op zolder!)

Mooie retailpresentaties, intieme theaterzaal , prima aanbod van films, goed ingerichte studiehoek met aparte studiecellen en een gezellige peuter/kleuterhoek.

Het Stadsarchief is inmiddels ook bij de bibliotheek ingetrokken.

Groot, mooi, strak en ruim! (ook ruime openingstijden).

Ja, het is er allemaal.

De Almeerders boffen maar met zo’n bieb op zo’n centrale plek, naast het stadhuis met als naaste buren de VVV, een plek waar in de Middeleeuwen de kerk had kunnen staan.

Het was een mooie middag, ik heb er veel inspiratie opgedaan en als afsluiting kreeg ik van een medewerkster ook nog enkele nummers van Etalage (uitgave van Bibliotheek Almere)mee. Dus je begrijpt: mijn dag kon niet meer stuk.

1 opmerking:

boeken zei

Goedenavond Ans,
Sorry voor mijn late reactie, maar ik heb er niet eerder tijd voor gehad. Erg interessant, je blog. Het mooie eraan vind ik de diversiteit, alles waar je een gevoel bij hebt, komt met een korte of iets langere toelichting op je blog en ook het regionale karakter en de insteek in boeken vind ik mooi. Ik heb zelf wel interesse om zelf een blog over boeken verzamelen op te starten en ben vooral geinspireerd door boekenblog.blogspot.com, een gepassioneerd boekenverzamelaar met zeer interessante belevenissen en links over zijn boeken passie.
Misschien kunnen we iets afspreken, omdat ik nog geen ervaring heb met een blog maken.
Groetjes
Herman Cauven

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...
groetjes Ans