Welkom allemaal



“When the winds of change are blowing, some people are building shelters and others are building windmills”.

vrijdag 27 augustus 2010

Bloggen

Waarom ik bloggen zo leuk vind.

Op een weblog kan ik
Schrijven en lezen
Leren en spelen
Kijken en laten zien
Luisteren en laten horen
Ontdekken en uitproberen
Ondervinden en ervaren
Stoeien en groeien
Een blog kan prikkelen en enthousiasmeren.
Je kunt je er profileren en je mag er ventileren.
Je kunt laten zien wie je bent, wat je bezighoudt en wat je wil.
De creatieveling, de nieuweling en de debater
Voor iedereen een plek.

En dit alles heeft te maken met communiceren en kennis delen.

Het is geduldig, loopt niet weg en is altijd op de achtergrond
Het dwingt tot zelfreflectie en geeft feedback
Door selectie en filtering stel jij je eigen grenzen
Je krijgt tips, maar die verplichten je tot niets.
Je kunt er info opslaan en die nog eens napluizen.
Je kunt alle kanten op, maar blijft zelf verantwoordelijk.

Is toch fijn om te zien hoe je organisatie zich ontwikkelt en hoe jij daar zelf weer in staat?
Is toch leuk dat jij je huisdier kan laten zien of je favoriete reisbestemming kunt tippen?
Is toch enig dat je apetrots kunt vertellen dat je oma bent geworden of het talent van je dochter kunt laten horen?
Is toch mooi dat je dieper contact met collega krijgt, dat er voorheen niet was?

Amuseren, communiceren, participeren en kennis delen.
Daar draait het toch allemaal om.
En daarom vind ik bloggen zo leuk.
Ik las ergens: een blog is als een moederschip. Vind ik mooi gezegd. Het stuurt me bij en laat me varen…

1 opmerking:

Bep Bocken zei

Hoi Ans
Je hebt er echt werk van gemaakt. Zo'n uitgebreide positieve reactie ben ik nog niet tegengekomen.
Mooi!
Wederom groet
Bep

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...
groetjes Ans