Welkom allemaal



“When the winds of change are blowing, some people are building shelters and others are building windmills”.

vrijdag 14 mei 2010

Ding 5: RSS-feeds vinden

Op de site van de biblioblogs heb ik veel gelezen en ik heb een goede indruk gekregen van wat er zoal aan blogs in de biebwereld aanwezig is. Dat is meer dan ik dacht!

De blogsearch vind ik ook heel fijn. Je kunt gericht zoeken naar het onderwerp wat je interesseert, je vindt dan veel info en daarom heb ik RSS toegevoegd in mijn GR.
Het filmpje van egofeed (voorbeeld bibliotheek 2.0) heb ik bekeken. Ik heb een egofeed aangemaakt, zoals uitgelegd in de film. Echter: ik kreeg dezelfde resultaten als bij zoeken in de blogsearch. Dus dat is me nog niet helemaal duidelijk.


Meer dan genoeg mogelijkheden om feeds te vinden en naar je toe te halen. Het zal soms lastig zijn voor de bieb om in die overvloed de goede keuzes te maken. Hetzelfde geldt voor je "privé-feeds," zoals die van reisbureaus, marktplaats, reisverhalenblogs, etc.

4 opmerkingen:

mssjoemacher zei

mssjoemacher zei
Hoi Ans,
daar heb ik ook lang naar moeten zoeken:(
Maar nu weet ik het: als je boven in de balk klikt op aanpassen, daarna klik je op gadget toevoegen, je scrolt dan helemaal naar beneden naar feeds met een plusje erbij ( goed kijken want even erboven staat ook een feeds maar dat is hem niet) als je op de feeds met het plusje klikt dan heb je het toegevoegd. Probeer maar . Groetjes Miriam

Ans Mewiss zei

Ha Miriam,

Bedankt voor je tip!!

groetjes Ans

chienna1 zei

Hoi Ans,

Ben nu bezig met Rss.
Ook moet ik mijn weblog nog verfraaiien. Die is nog zo saai.
Heel anders dan die mooie van jou.
Groetjes,
Hilda

Ans Mewiss zei

Ha Hilda,

O, dat lukt jou wel! Je maakte al meteen een goede start en dat zonder de instructie van R.C!

groetjes Ans

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...

Voor je interesse in mijn blog en voor alle reacties...
groetjes Ans